Wizytówka Google    Facebook    YouTube    Twitter    Certyfikat    Zamów kontakt    RODO    Cookies    OK! Dzwonię!    X
Podczas rozmowy przez telefon

Podczas rozmowy z klientem przez telefon

To jest poglądowy poradnik, odnoszący się tylko do niektórych aspektów.
MIEJ DOBRY HUMOR PODCZAS ROZMOWY Z KLIENTEM
Pogodę ducha słychać, choć jej nie widać! Dlatego dzwoń wtedy, kiedy jesteś w dobrym nastroju i ZAWSZE się uśmiechaj – to naprawdę słychać! Ludzie wolą słyszeć w słuchawce pozytywny i energiczny głos, niż monotonny bełkot formułek, które znają od innych sprzedawców. Zazwyczaj najlepszym czasem na sprzedaż przez telefon jest pierwsza część dnia roboczego (do przerwy śniadaniowej około 9:30 do południa), choć każdy biznes lubi inne pory: restauratora nie zastaniesz w piątkowy wieczór, a budowlańca nie będzie już w biurze o 7 rano.
 
ZANIM ZADZWONISZ, POZNAJ KLIENTA
Poznaj, na tyle, na ile to tylko możliwe. Przeanalizuj stronę internetową, wyszukaj ogłoszenia, wyniki przetargów, oferty pracy oraz lokalne gazety. Musisz dowiedzieć się wszystkiego o firmie, bo to będzie początek rozmowy telefonicznej. W rozmowie przez telefon nie chodzi o twoją firmę tylko o jego biznes! Ludzi nie obchodzi to co masz do sprzedania – interesują się tylko i wyłącznie sobą, więc jeśli nie rozpoczniesz rozmowy telefonicznej od skupienia się na nich, to twoja sprzedaż przez telefon zakończy się bardzo szybko.
 
GDY ROZMAWIASZ Z KLIENTEM, TO KAŻDE SŁOWO MA ZNACZENIE
Z góry napisz sobie sposób rozpoczęcia rozmowy przez telefon i naucz się go tak, aby brzmiało naturalnie i zorganizowało twe myśli. Masz tylko 10 sekund na przykucie uwagi rozmówcy, dlatego nie marnuj czasu. Dobra rozmowa, tak w uproszczeniu składać się powinna z: przedstawienia siebie + informacji o kliencie + przykłady korzyści możliwej do osiągnięcia dla klienta + przejście do pytań.
 
ROZMOWA Z SEKRETARKĄ
Najważniejszą pracą sekretarki jest ochrona szefa i optymalne wykorzystywanie jego czasu. Jeśli nie ułatwisz jej tej pracy, to zapewne nigdy z szefem nie porozmawiasz. Warto pamiętać, że osoby pracujące na takich stanowiskach, są kopalnią wiedzy, którą warto wykorzystać. Chodzi jednak o to, że jeśli nie dasz sekretarce wystarczająco dobrego powodu, nigdy nie dopuści Cię do szefa. Dlatego – nigdy jej nie pomijaj ani nie ignoruj. Teraz zastanawiasz się jak rozmawiać z klientem przez telefon, a może okazać się, że nigdy to nie nastąpi. Sekretarka Cię zatrzyma. Dlatego pamiętaj – sprzedaż przez telefon podczas rozmowy z sekretarką jest taka sama jak z szefem! Rozmawiaj z nią tak samo jak decydentem, bo jeśli będziesz ją szanować, ona uszanuje Ciebie!
Ważne jednak jest to, aby każdy telefon do klienta był “po coś” i aby osiągał założony cel główny lub dodatkowy. Pamiętaj; cel to jest to, co Ty chcesz, aby klient zrobił na wskutek rozmowy. Nic innego – żadne Twoje działanie – to musi być działanie ze strony klienta!
 
OBIEKCJE PRZY ROZMOWIE Z KLIENTEM
Obiekcje klientów mogą być doskonałym pretekstem do zadania mu kolejnych pytań np. na słowa “Proszę przesłać mi ofertę mailem“ możesz odpowiedzieć:
“Bardzo chętnie. Chciałbym jednak oszczędzić Pański czas, bo tych materiałów jest dużo – wybiorę tylko te, które będą dla Pana najważniejsze.”
Jeśli nie zadasz pytań – nie poznasz prawdziwej przyczyny wątpliwości, a jeśli nie wiesz co jest faktycznym powodem obiekcji.
Na e-mail klienta można wysłać link do filmów szkoleniowych, który znajduje się na stronie www.
 
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY
Nie pytaj podczas rozpoczęcia rozmowy “Czy możemy teraz porozmawiać?” ani nigdy nie wspominaj o produktach i usługach, które sprzedajesz. W pierwszym przypadku rozmówca dostaje do ręki łatwy sposób na zakończenie rozmowy, w drugim – kiedy słyszy produkt natychmiast może odpowiedzieć “już to mam” albo “nie potrzebuję” czy “radzę sobie bez tego”.
 
FOLLOW-UP - JAK ROZMAWIAĆ?
Okazuje się, że 80% transakcji z nowymi klientami zawieranych jest podczas piątego kontaktu lub później. Większość handlowców poddaje się po trzecim – woli odpuścić i przejść do kolejnej rozmowy z nowym potencjalnym klientem. Jeśli Ty tak robisz – zastanów się – jako klient – komu dasz szansę szybciej – temu, kto jest uparty i cierpliwie i regularnie się z Tobą kontaktuje, czy temu, kto zadzwoni dwa razy?
Inna sprawa, że w wielu firmach procesy decyzyjne są rozciągnięte w czasie, a w dużych przedsiębiorstwach potrzeba często zgody komisarycznej albo wielu osób, dlatego dwa – trzy kontakty rzadko wystarczają do zamknięcia sprzedaży.
 
PRZEZ TELEFON, TO NAPRAWDĘ DZIAŁA!
Wielu specjalistów od technik sprzedaży uważa, że pierwszy kontakt z klientem – szczególnie ten przez telefon – “zimny telefon” – to sposób, który już umarł i nie działa. Jednak nawet w erze świadomych konsumentów i smart shopping, sprzedaż przez telefon i zdobywanie nowych klientów za pomocą telefonu może być doskonałym sposobem na zwiększanie obrotów i całkiem niezły zarobek.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Jak wyłączyć? Kliknij tutaj
Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.